fortfarande sjuk ....


Igår kväll var jag och hämtade mamma och pappa på flygplatsen. Planet var "bara" 1 timme försenat , men jag är glad att det inte blev som förra fredagen när de skulle iväg ..

Då var iaf planet till Mallorca  försenat 4 timmar och skulle inte gå fören 23,00. Sen  visade det sig att det plan de skulle åka med var det  fel på eller nåt, det var iaf inte i trafik. Istället sätter de in ett mindre plan (smart!) så alla skulle inte få plats, varken från Mallroca eller till Mallorca som i det här fallet. Jag hade åkt till LInköping direkt efter skolan för att luncha med mamma och senare skjutsa dom till Norrköpings flygplats. Men 20 i 4 (!) ringer fritidsresor och frågar om de kan tänka sig att åka med ett annat flygbolag från Göteborg, visst säger mamma. Kruxet vara bara att de var tvungna att vara halv 5 på flygplatsen för då skulle det gå en buss till Göteborg. Haha då vart det stressigt. Pappa hade inte ens kommit hem från jobbet, så det var bara att ringa till honom och säga att han skulle komma hem fort som fan. Han cyklade kan ju tilläggas :p  haha det såg så kul ut när han kom trampandes i världens fart :p När han kom var det bara att slänga sig i bilen och köra direkt. Vi hann, precis på minuten. så de kom iväg till Mallis :)

Så igår var jag och hämtade dom, bruna och fina ..  Jag  vart kvar i Linköping sen, dels hade de massor att berätta om resan, dels mår jag inget vidare, så jag orkade inte,  Förskyldning blir bara värre och värre. Halsen har iförsig  släppt en del nu, men nu är det näsan som jävlas. Och öronen, sån jävla lock. Och min röst, jag låter som en kråka verkligen. Huvudet känns som det väger ett ton. Och jag är öm innanför ansiktet eller hur man förklarar. Det är jobbigt helt enkelt.
 
Idag har jag inte satt foten utanför dörren, säkert lika bra, jag vill bli frisk så fort som möjligt. Jag har inte tid att vara sjuk.  Åker hem imorn tänkte jag. 

nu ska jag sätta mig och kolla på fotbollen :) Jag tror Sverige förlorar. Himla synd att vi inte har 4an sport, för då hade jag sett spanien- Bosnien matchen ikväll! Då är det riktig fotboll som spelas!




Jag stod och tittade på när de landade :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0